Probírané učivo 2. ročník
Rozlišujeme souhlásky tvrdé, měkké a obojetné.
Po tvrdých souhláskách píšeme Y.
Po měkkých souhláskách píšeme I.
2.TŘÍDA
Český jazyk: Hláska, slabika, slovo, věta.
DRUHY VĚT (oznamovací, tázací, rozkazovací a přací)
Probírané učivo: 1. ročník
Ke čtení: čteme již ze Slabikáře. Denně budu dávat čtení za úkol. Čísla vybraných stránek si zapisujeme na záložku. Každý den, prosím, záložku kontrolujte a úkol ze čtení vždy podepište. Dbejte, aby děti četly nahlas. Přednost dáváme plynulosti čtení a čtení bez chyb. Rychlost není tak důležitá.
Pozor na zdatné "pohádkáře". Často si děti text zapamatují a při opakovaném čtení již nečtou pozorně, čtou "zpaměti" nebo si text upravují či hádají. Čtenářská dovednost je tak zkreslená. Proto budu nabízet domů další "doprovodné" texty ke slabikáři na trénování. V žákovské knížce se pak objeví známka ze čtení neznámého textu, která pak bude objektivním měřítkem čtenářského výkonu.
K psaní: prosím o nalinkování pomocných linek v písance tam, kde nejsou (většinou u přepisování z tiskacího písma do psacího). Výšku linek naměřte podle předepsaných psacích písmen, ne podle velikosti tiskacího písma u přepisu. Začínáme psát již celá slova i jednoduché věty. Slovo píšeme vázaně, bez přerušování, ruku během psaní nezvedáme, jen lehce posouváme. Čárky ve slově píšeme až nakonec. Všechny děti již píší perem. Hodnotím správný sklon a správné tvary písmen. DÚ ze psaní doporučuji nacvičit nejprve nanečisto.
Od 2. pololetí se již budeme více zaměřovat na opis slov a vět podle předlohy z psacího písma do psacího a také přepis slov a vět z tiskacího písma do psacího. Čekají nás také první diktáty - nejprve písmen a slabik, později také slov.
K matematice
Sčítáme a odčítáme v oboru 0 - 20. Bez ukazování na prstech. Příklady typu 12 + 3,18 - 4 se dětem počítají dobře, v podstatě počítají jako v oboru do desíti, jen přidají desítku. Důležitá je ale představa čísla, proto ukazujeme čísla na číselné ose, na počítadle a oblíbené jsou také papírové penízky, které mají děti ve škole.
Další odkazy na učení on-line najdete v rubrice on-line učení
že my nic nemáme,
zabijeme komára,
masa naděláme,
Půl ho dáme do komína,
půl ho uvaříme,
nestarej se, ženo má,
že se nenajíme.
Pročpak bych se starala,
můj zlatej mužíčku,
vždyť mám ještě v komoře
z komára nožičku.
Český jazyk: Hláska, slabika, slovo, věta.
Rozlišujeme souhlásky tvrdé, měkké a obojetné.
Po tvrdých souhláskách píšeme Y.
Po měkkých souhláskách píšeme I.
DRUHY VĚT (oznamovací, tázací, rozkazovací a přací)
UČÍME SE PÁDY, MÁME NA TO HLAVIČKY
písnička ZDE
Prezentace knihy = (ústně) - popis knihy: autor, (ilustrace), hlavní postavy, vlastnosti hlavních postav, stručně děj nebo zápletku. Šikovní čtenáři přečtou krátký úryvek. Více o dílnách čtení zde
VYJMENOVANÁ SLOVA můžete procvičovat na Školákově:
skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/
Cesta z domova do školy
Obec, místní krajina – její části, poloha v krajině, význačné budovy
Dopravní síť
Rozmanitost přírody
Látky a jejich vlastnosti – změny, skupenství látek, vlastnosti látek
Životní podmínky – světlo, teplo, živiny,voda, vzduch
Půda – význam, složení.
Některé hospodářsky významné horniny a nerosty
Rostliny, houby, živočichové – popis, výskyt v regionu, význam pro člověka
Ochrana životního prostředí – likvidace odpadů
UČÍME SE O SLUNEČNÍ SOUSTAVĚ
že my nic nemáme,
zabijeme komára,
masa naděláme,
Půl ho dáme do komína,
půl ho uvaříme,
nestarej se, ženo má,
že se nenajíme.
Pročpak bych se starala,
můj zlatej mužíčku,
vždyť mám ještě v komoře
z komára nožičku.
že my nic nemáme,
zabijeme komára,
masa naděláme,
Půl ho dáme do komína,
půl ho uvaříme,
nestarej se, ženo má,
že se nenajíme.
Pročpak bych se starala,
můj zlatej mužíčku,
vždyť mám ještě v komoře
z komára nožičku.